logo

RAMPA TIRMANIŞI

Daha önceki yazılarımda “Rampa İnişi “ ni anlatmıştım.Bildiğiniz gibi 26-29 Temmuz 2018 tarihinde Erciyes Tekir Yaylası’nde kamplı bisiklet festivali gerçekleşecektir.Kayseri tarihinde bir ilk olacak bu festivalin düzenleyici komitesinde yer almaktayım.7 aydır bu proje üzerinde çalışıyoruz.Bir aksilik olmazsa Mayıs ayında duyurusunu yapacağız.Ben burada ufaktan çıtlatayım dedim :).

Madem festival olacak, madem Türkiye’nin dört bir köşesinden gelecekler.Madem rotalardan biri Develi’ye olacak.Siz de neden katılmayasınız 🙂

Ama öncelikle her hafta, haftada bir veya iki kez olmak üzere düzenli bisiklet kullanmanızı tavsiye ederim.Facebookta “ Develi Bisiklet ve Doğa Sporları Kulübü “ sayfasına üye olursanız.Orda her hafta düzenlenen bisiklet turları için açılan etkinliklerden haberdar olabilir ve bu turlara katılabilirsiniz.

Bu süreçte de bisiklet ile ilgili yazdığım yazıları dikkatle okumanız, işinizi kolaylaştıracaktır.

Evet bu haftaki konumuz rampa çıkışı….

Rampalar yeni başlayan bisikletçilerin en büyük korkusudur. Bununla birlikte yeterince vites deneyimi kazanıldığında gezginler için artık yorgunluk yaratan bir korku değil ama dinlenme fırsatıdır. En küçük viteste aheste tırmanırken dinlenir, en güzel manzaralar da hep rampada izlenir.
Tırmanışta Vites Kullanımı
Yarış koşanlar ve performans sürücüleri bir yana bırakılırsa vites kullanımı konusunda yeni başlayan bisikletçiler için birkaç öneri verilebilir.
Bisiklet rampanın en dik yerine gelmeden ön dişlinin küçüğüne geçilmelidir. Vites değişiminde pedal güç aktarmaksızın kolay döner durumda olmalıdır. Aksi halde mekanizma zarar görebilir, zincir atabilir (içe düşer), devir düştüğü için dizler zorlanır, tırmanış güçleşir.
Küçük dişliye geçmek için geç kalındıysa, mekanizmayı zorlamamak için yapılacak en iyi iş vites değiştirme sürecinde yolu enine kullanarak eğimi azaltmak olabilir. Bunu yapmak mümkün değilse bisikleti durdurup iniş yönünde uygun vites -ki bu artık en küçük vitestir -seçilerek devam edilebilir.
Doğru ön vites seçildiyse işin bundan sonrası kolaydır. Devir, kadans düşürülmeksizin arka vites aşama aşama küçülmelidir. Devir düşürülmediği sürece enerji yönetimi başarılı demektir. Unutulmaması gereken bisiklet turlarında ve gezilerinde amaç, zaman kazanmak değil enerji verimliliğidir.
En küçük vitese düşüldüğü halde yeterli devir yakalanamadığında, bisikleti yolun enine, zik zaklar çizerek kullanmak yine yararlı olacaktır.
Kadans :Bisiklette bir dakikada çevirdiğimiz pedal sayısıdır.Pedala uyguladığımız gücün en verimli şekilde kullanılmasıdır.Düz yollarda 80 kadans, rampa çıkışlarında 60 kadans altında kalmamaya özen gösterin.

Share
918 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

5+7 = ?