logo

28 Mayıs 2018

2018 Yılı itibarı ile Develi’de durum;

NÜFUS                               : 64.400
KAYITLI ARAÇ SAYISI      : 20.000
TANSİYON HASTASI         : 13.414
KRONİK KALP HASTASI : 1.620
KOAH-ASTIM HASTASI    : 2.124

TOPLAM HASTA SAYISI : 17.158

Oranlarsak :2018 Yılında
Her 5 kişiden biri “ Tansiyon Hastası “
Her 40 kişiden biri “ Kronik Kalp Hastası “
Her 30 kişiden biri “ Koah-Astım Hastası “

Kısaca toplam nüfusta her 4 kişiden biri HASTA !!

HASTALIKLARIN BAŞLICA 3 SEBEBİ VAR :

1.BESLENME TARZI
2.HAREKETSİZLİK
3.KARBON AYAK İZİ

Fiziksel aktivite, fiziksel ve ruhsal sağlığı arttırmanın temel taşıdır. Buna karşın birçok insan fiziksel aktiviteyi günlük yaşamından çıkarmıştır, fakat bu durum sağlık ve esenlik üzerinde dramatik etkilere sahiptir. Fiziksel aktivitenin olmaması ,Avrupa Bölgesinde yılda 600 000’e yakın ölüme sebep olmaktadır. Bu yüksek risk faktörüyle mücadele; kalp ve damar hastalıkları, insülin gerektirmeyen diyabet, hipertansiyon, bazı kanser türleri, iskelet ve kemik hastalıkları ve psikolojik bozukluklarla ilgili riskleri azaltacaktır. Bunlara ek olarak bir salgın haline dönüşen ve kamu sağlığı açısından global bir sorun haline gelen aşırı kilo ve obezite ile mücadelede anahtar öneme sahiptir.
NASIL MÜCADELE EDEBİLİRİZ?
Kentsel alanlarda güvenli bisiklete binme ve yürüyüşün teşvik edilmesi; ulaşım, sağlık ve çevre sektörlerinin amaçlarına ulaşmasında işbirlikçi yaklaşımları için büyük fırsatlar sunmaktadır. Bisikletçilerin ve yayaların güvenliğinin arttırılması, pek çok insanın günlük hayatta fiziksel olarak daha aktif olmasını; bisikletçilerin ve yayaların yaralanma oranının düşmesini; kalabalığın, havayı kirleten maddelerin salınımının ve sesin azalmasını; enerji verimliliğinin ve kentsel yaşam kalitesinin artmasını sağlayabilir.
Bisiklet kullanımı ulusal ve yerel hükümetlerce teşvik edilmeli ve ulaşım, arazi kullanımı, çevre, sağlık ve finans politikalarıyla koordine edilmelidir. Bu konuya ayrılmış bir altyapı, toplu taşıma ve yürüme yollarıyla birleştirmek de bisiklet kullanımının yararınadır. Bisikletçilerin ve yayaların güvenliğini sağlamak amacıyla, uygun durumlarda motorlu trafik hacmi ve araçların hızı kısıtlanmalıdır.
BİSİKLETLİ ULAŞIM OLURSA NELER DEĞİŞİR?

1.Benzinden tasarruf ederek, ekonomiye katkı …
2.Hava kirliliğinin azalması
3.Bisiklet sayesinde spor yapmak, fit bir görünüme kavuşmak
4.Hareket sayesinde dolaylı olarak hastalıklarda azalma ve sağlık giderlerinin de buna bağlı olarak azalması
5.Bisikletin kapladığı alanın küçük olması nedeniyle park sorununun ortadan kalkması ve trafiğin rahatlaması
6.Trafik kazalarının azalması
7.Gürültü kirliliğinin azalması
8.Sosyalleşme

Madem bisiklet dedik, şehir içinde rahat kullanmayı sağlayabilecek bir bisiklet türü önerim var. Katlanabilir bisikletler…
Haftaya size katlanabilir bisiklet almanın püf noktalarını anlatacağım.

Share
1176 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

7+9 = ?