logo

NEDEN HAYIR (2)

YASAMA millet meclisinin kanun yapma gücü . YÜRÜTME , mevcut kanunlar çerçevesinde devleti yönetme gücü. YARGI, yürütmenin yasama ile birlikte veya ayrı ayrı yaptıkları işlerde, kanunlara uyup uymadığını sorgulayan, kanunlara aykırılık varsa iptal eden, yapılan işlerde kanunsuzluk varsa yargılayan güçtür.

İktidarlar icraat yaparken kısmen bilgisizlikten, kısmen deneyimsizlikten, belki de kendilerine aşırı güvenden kanunları zorlayarak, bazen de kanunları aşarak işler yapmak isterler. Böylesi bir durumda kendilerine en büyük engel olarak muhalefeti ve yargıyı engel görürler. HALBU Kİ en büyük engelin kendi yetersizlikleri ve aşırı isteklerinin olduğunu, hiç ama hiç kabul etmezler. Bu nedenle sürekli yetki ve güç arayışında olurlar. Ayranım ekşi demezler, çok güzel oynarım ama yerim dar derler.

Bilhassa tek başına iktidar olan yürütmenin başı başbakan, yasamadaki meclis çoğunluğunu da arkasına alınca, bu güçleri tek elde toplamak ve yüzde yüz güç  kullanmak ister. Cumhuriyet tarihimizdeki iktidarlarca  bu istek  sıkca kullanılmak istenmiştir.

Daha önce Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde uzlaşma sağlanarak 16 kez değiştirilmiş 12 Eylül Anayasa’sı bu kez mecliste uzlaşma başarısı gösteremeyen iktidarca  referandumla değiştirilmek istenmektedir. Teklif anayasa değişikliği paketinin çoğu insanın hem fikir olduğu dolgu maddelerini bir tarafa bırakılırsa, diğer değiştirilmek istenen maddelerle  bu iktidarın üstü kapalı , milleti şaşırtarak  yargıyı ele geçirme gayreti ve arzusu vardır. Bu gerçekleşirse YASAMA, YÜRÜTME, YARGI tek elde toplanır. Bu halde T.C. Devleti ve Demokrasi idaresi telafisi imkansız yara alabilir.

Vekil olanların bu referandumla asil olan bu milletten açıkça istedikleri güç ve yetki. Babanın evladına, kardeşin kardeşe  veremeyeceği güç ve yetkilerdir.

Etiketler: » » » » »
Share
716 Defa Okundu
#

SENDE YORUM YAZ

5+10 = ?