Son Dakika
Cenabı hak (c.c) Hadisi Kutside buyuruyor ki: (Levlake Levlake Lema Halaktül Eflak) Ey habibim eğer sen olmasaydın eflakı yaratmazdım. Adem (a.s) yaratılmadan çok evvel Rabbimiz (c.c) Hz.Cebraili (a.s) huzuruna çağırıp:
Ya cibril yer yüzünden arzdan biraz toprak alıp geleceksin. Cebrail (a.s) yanına kalabalık melek gruplarını alarak ihdişamlı Peygamberimize (a.s) yakışır şekilde yer yüzüne iner tam bugün Peygamber Efendimizin (a.s) bulunduğu yerden Ravzayı Mutahhara’nın yerinden biraz toprak alarak huzura döner.
Getirdim Yarabbi der, Rabbimiz (c.c) Ya Cebrail bunu cennetin ırmaklarında ıslat. Cebrail (a.s) aynısını yaptı birde baktı ben beyaz ışık ve nur oldu. İşte o nur nuru Muhammediye oldu. Hz. Allah hiç bir Peygamberine Habibim dememiştir. Ancak ve ancak Peygamber Efendimize (a.s) söylemiştir.
Peygamber Efendimiz (a.s) bütün alemlere Peygamber olarak gelmiştir. Diğer Peygamberler ise sadece ve sadece bir ümmete gelmiştir. Bu sebeple bütün insanlık onun ümmetidir. İnananlara ümmeti icabet denir, İnanmayanlara ise ummeti davet denir.Bizlerde bugün Peygamber Efendimizden (a.s) bahsederken; on sekiz bin alemin Mustafa’sı diyoruz. Her ne kadar inanmakta zorlansakta gerçekten ve gerçekten bütün mahlükat onun yüzü suyu hürmetine yaratılmıştır. Bunu biz söylesek veya bütün insanlar söylese hadi uyduruyoruz deriz. Ama bunu Hz.Allah (c.c) söylüyor, daha bir çok deliller vardır, Peygamberimizi (a.s) çok sevdiği için onun ismini cennette kendi ismi ile yanyana yazdırmıştır. Onun nurunu yani Nuru Muhammediye’yi Adem (a.s) anlına koymuştur.
Havva Validemiz yirmi defa hamile olmuş her doğumunda ikiz doğurmuştur, yirmi birinci hamileliğinde Nuru Muhammediye Havva Validemize geçmiştir. Bu doğumda tek Şit (a.s) doğmuş o nur annesinden Şit (a.s) geçmiştir. Taa Peygamber Efendimizin babası Abdullah’a gelmiş Ragaip Gecesin’de annesi Amine Validemi’zin anlına geçmiştir. Ondan’da Veladet Kandilin’de Peygamberimiz (a.s) dünyayı şereflendirdiği vakit kendisine geçerek esas sahibini bulmuştur. Velhasıl Kelam tüm alemlerin ve canlıların sebebi varlığı Resulullah Efendimiz (a.s) dir.
Dün yoktuk ana rahminde bir damla su iken kan olduk arkasına et olduk ruh geldi canlandık gözü kulağı eli ayağı düşüne bilen konuşa bilen uyuyup geze bilen büyüyüp yaşayabilen birer canlı olduk bütün bu nimetleri bize bağışlayan hayatımızı borçlu olduğumuz Rabbimize (c.c) teşekkür ederken sebebi varlığımız olan Resulu Ekreme (a.s) salavat getirmek hepimizin üzerine vaciptir,
Rabbimiz Şefaatinden mahrum etmesin.
BENZER HABERLER