logo

BORÇLU OLAN KİŞİNİN KURBAN KESMESİ DOĞRU MU?

Yaşadığımız her 24 saatimizin zaman dilimleri mutlaka efal-ı mükellefin dediğimiz sekiz maddeden birine girer. Yani her yaptığımız iş ya farzdır ya vaciptir, sünnet, müstehap, mübah, müfsid, mekruh veya haramdır.
Mesela uyuyoruz mübah olur, sohbet ediyoruz eğer güzel şeyler konuşuyorsak sünnet olur. Gıybet ediyorsak haram olur. Bu sebepledir ki Rabbimiz(c.c) kim zerre kadar hayır işlerse karşılığını görür. Kimde zerre kadar şer işlerse cezasını görür buyurmuştur.
Kurban meselesindede eğer şartlar oluşursa Kurban kesmek vaciptir.
Şartların oluşması insanın hür olması lazım,seferi değil mukim olması lazım, fakir değil zengin olması lazım, yani 200 dirhem gümüşe (640 gr gümüş değerinde para veya mal varlığına sahip olmamamız lazım). Borçlarımız ve asli ihtiyaçlarımız çıktıktan sonra bu miktarda gücümüz varsa kurban kesmemiz vaciptir. Kurban keserken her aileye bir kurban değilde şartları oluşan her ferdin Kurban kesmesi gerekir.
Borçlu olanların kurban kesmeleri doğru değildir. İmkanımız olduğu halde kurban kesmemek büyük vebaldır.
Çünkü bu hususta ağır Hadis-i Şerifler vardır: Kim bir geçim genişliği bulurda kurban kesmez ise asla mescitlerimize yaklaşmasın (1).
Cehennem ateşini söndüre bilecek en büyük manevi silah Kurban’dan akan kan damlalarıdır. O damlaların Rabbimiz katında çok büyük manevi değeri vardır.
Tıpkı çalışırken akıttığımız ter damlaları gibi, onun için mutlaka ve mutlaka et için değilde, ALLAH için kurban kesmek lazım.
Hz.Ali (r.a) Kim kurbanlık satın almak üzere evinden çıkarsa onun her adımına cenabı hak (c.c) on sevap verir. Onda günahını affeder.
Derecesine on derece ilave eder.
Hayvanı almak için pazarlığı tesbih olur. Parayı öderken her parası yani her lirasına yediyüz sevap verilir. Yere hayvanı yatırıp kestiği zaman bütün yerden mahlukat onun için istiğfarda bulunur. Kanı akıtıldığında her damla kandan cenabı hak (c.c) on melek yaratıp kıyamete kadar onun için istiğfarda bulunurlar, buyuruyor. Kurban vakti bayram günü fecir doğduktan sonra başlar üçüncü gün akşam namazına kadar devam eder. Kurban kesme vakti kaçırılırsa kaza edilir;
Yani kurbanın kazası koyunun kıymetini sadaka olarak vermekle yapılır,eğer kurbanlık hazır olduğu halde kesilememiş ise o zaman o hayvan diri diri fakire verilir.
23 vakit Teşrik tekbirlerini unutmayalım.Yani arefe günü sabah namazından başlayarak Bayramın dördüncü günü ikindi namazına kadar her farz namazlarından sonra : Allahüekber Allahüekber La ilahe İllallahü vallahü ekber Allahüekber velilla hilhamd demek hepimizin üzerine birer vecibedir.
KAYNAKLAR:
1) Hidaye C.4 S.70 – Et terğib vet-terhib C.2 S.155

Etiketler: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »
Share
734 Defa Okundu
#

SENDE YORUM YAZ

3+1 = ?