logo

İSTANBUL’DA MUHABBET SOFRALARINDAN NOTLAR VE İZLENİMLER

Develi Kaymakamımız Sayın Murat Duru ve Belediye Başkanımız Sayın Mehmet Cabbar’ın uçağı Yeşilköy Havaalanına 11.30 sularında indi. Çöten Köyümüzün eski Efsane başkanı Durmuş Gürsoy ile karşılamaya birlikte gittik. Bakırköy sahilinde bir camide Cuma namazını birlikte eda ettikten sonra konaklama için önceden yer ayırdığımız Hayırsever Fahri Mor’a ait Lalelideki Kent Otel’e geldiğimizde konuklarımızı Fahri ve Fahrettin Mor Beyler karşıladılar. Hoş- geldiniz faslından ve özlem giderdikten sonra istirahat etmek için konuklarımız odalarına çekildiler.
Üç günlük iftar programımız geziler ve ziyaretlerle renklendi. İstanbul’daki ramazan iftar programlarıyla konuklarımız dolu dolu unutulmaz günler yaşadılar.
9 Haziran Birinci Gün: Şahinler Otelinde Develi ve Yöresi derneğimizin Şahinler Ailesinin (İsmet Şahin) sponsorluğunda geleneksel olarak 30 yıldan beri düzenlediği iftar yemeği vardı. Saat 19.00 da tekrar Kent Otele giderek, kaymakamımız ve başkanımız ile birlikte Şahinler Oteline geldik. İftar programı dernek başkanımız Mehmet Papak’ın teklifi üzerine tarafımdan sunuldu. İftar yemeğinden her zaman olduğu gibi birlik ve beraberlik mesajları çıktı. Bu konuda önceki hafta gazetemizde bir yazı yazmıştım.
İftar yemeği sonrası Develi Pidecisi Kenan Arıkan’ın mekânında vekilimiz Sami Dedeoğlu, hayırseverlerimiz, dernek yönetim kurulumuz ile birlikte sohbet eşliğinde yöresel damak tadımız olan ikramlar Hayırseverlerimiz tarafından yapıldı. Saat 01 doğru Beyazıt’tan yürüyerek Kent Otele konuklarımızı bırakarak evlerimize sahur ile birlikte döndük.
10 Haziran 2.Gün: Kent Otelde buluşmamızda Cabbar Başkanın Kent Otel sahibi Fahri ve Fahrettin Mor Beylere bir sürprizi vardı. Fahri Mor Mesleki ve Anadolu Teknik Lisemizin devir teslim töreninde çekilen fotoğraflar bir albümde toplanarak kendisine takdim edildi. Kaymakamımız, Belediye başkanımız, Suat Köylüoğlu, Naci Mavi ağabeyler, Mustafa Sırgüvenç, Yusuf Palamut, Muhtar Hacı Ahmet Haşimoğlu ile birlikte Çamlıca tepesinden İstanbul’un güzelliğini seyretmek için arabalarımızla bir gezi düzenledik. Çamlıca dönüşü İkindi namazını Eyüp’te eda ettik ve Eyüp Sultan Hazretlerinin kabrini ziyaret ettikten sonra tekrar Kent otele döndük. Konuklarımız hazırlandıktan sonra Genç Develiler Derneği İftar Yemeğine katılmak üzere yola çıktık. Genç Develiler Derneği iftarı havanın yağışlı olacağı tahmin edilerek iptal edilmişti. Fakat buna rağmen dernekte bir iftar yemeği programı düzenlendi. Protokol konuşmalarının ardından dualarla iftar yemeği programı sona erdi.
Program sonrası sahura kadar Genç Develiler Derneği başkanı Mustafa Ötünç’ün daveti üzerine Develi Sofrasında geç saatlere kadar yöresel ikramlar eşliğinde samimi sohbetler yapıldı. Başkan Mustafa Ötünce ikramlarından ve misafirperverliğinden dolayı teşekkür ederiz. Saat 01 de Kent Otele vardık. Konuklarımız sahura kadar istirahate çekildiler, biz de evlerimize döndük.
11 Haziran 3.Gün: sabah Kent Otelde Dernek Başkanımız Mehmet Papak ve misafirlerimiz Kaymakamımız, belediye başkanımız, Suat Köylüoğlu ve Naci Mavi Ağabeyler, Yusuf Palamut ve Mustafa Sırgüvenç kardeşlerimizle ile birlikte tekne ile boğaz turu yapıldı. İstanbul’un güzelliklerini Avrupa yakasından başlayarak, dönüşte Anadolu Yakasını doya doya seyrederek, Eminönü’ne döndük.
Eminönü’nden vapurla Kadıköy’e geçilerek ikindi namazını eda ettikten sonra Develi ve Yöresi Derneği önünde birlikte fotoğraf çekildi. Yine vapurla Kadıköy’de Eminönü’ne geçerek Kent Otelde Fahri Mor Ağabeyin verdiği iftar yemeğine katıldık. Daha önce devir teslim töreninde Kaymakam Bey tarafından Fahri Mor ve eşine, kızına ve oğlu Fahrettin Mor’a verilen teşekkür belgesi damadına da iftar sonrası takdim edildi.
Sayın Mahmut Güvenç, Develi Fahri Mor Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yapımında yakın ilgi göstererek ilçemiz eğitimine sağladığınız çok önemli katkı için teşekkür eder, sağlıklı, mutlu, huzurlu ve başarılı uzun ömürler dilerim.
Murat Duru, Develi Kaymakamı
İftar yemeğinden sonra sohbet sonrası teravih namazını kılmak üzere dağıldık. O gecede Kent Otelde konaklayan misafirlerimiz Pazartesi günü Develiye döndüler. Kaymakamımız Murat Duru ve Belediye Başkanımız Mehmet Cabbar’ın bir İstanbul ziyaretleri samimi güzel bir atmosferde geçti.
İFTARLARIMIZDAN İZLENİMLER:
Bugünkü iftarımızı da mübarek şehir İstanbul’da açtık.
Develili Kayseri Milletvekilimiz Sami Dedeoğlu ‘nun koordinesinde, Kayseri Milletvekili İsmail Tamer ve Develi Belediye Başkanımız Mehmet Cabbar ile beraber Büyük Şahinler Otelinde Develi ve Yöresi Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğimizin Başkanı Mehmet Papak ve yönetiminin verdiği iftar programına katıldık. İstanbul’da yaşayan Develili Hayırsever iş adamlarımızla Develimiz ile ilgili çok verimli görüş alış verişinde bulunduk. İkinci gün Genç Develiler Derneğimizin merkezindeki iftar yemeğine iştirak ettik. Ayrıca hayırsever İş adamlarımızın toplantıda şimdiye kadar ilçemize yapmış oldukları yatırımları ve bundan sonra yapabilecekleri yatırımları ortak akıl ile değerlendirdik. Eyüp ve Sultanahmet camisinde vakit namazlarını eda ederek ziyaretler yaptık. Özetle; toplantıda başta eğitim ve istihdam olmak üzere her yönden Develimizin çitasını yükseltecek refah ve mutluluğunu daha da artıracak önemli konulara hep beraber kafa yorduk. Yaptığımız bu toplantıların Develimize hayırlara vesile olmasın Hak Teâlâ’dan niyaz ediyorum. Üç gün boyunca bizle birlikte olan dernek başkan ve yönetim kurulu üyelerine ve konaklama imkânı sağlayan Kent Otel sahibi Fahri ve Fahrettin Mor Beylere teşekkür ederim.
Murat Duru (Develi Kaymakamı)
İstanbul da muhabbet sofrasındayız
Bugün iftarda İstanbul’daki gönlü Develi için atan hemşerilerimiz ile buluştuk.
Kayseri milletvekilleri Sami Dedeoğlu ve İsmail Tamer Bey’in de katıldığı toplantıda hemşerilerimizin ilgisi ve sevgisi bizleri çok mutlu etti.
Hizmet etmekten gurur duyduğum kıymetli hemşerilerimize ne yapsak azdır.
Rabbim bizlere güç versin. Versin ki dua alacağımız hizmetler yapalım.
İstanbul’da ikinci iftarımızı Milletvekilimiz Sami Dedeoğlu ve Bahçelievler Belediye Başkanımız Osman Develioğlu Beyle Genç Develililer Derneğimizin merkezinde yaptık. İftar sonrası Develi’miz için İstişarelerde bulunduk.
Başta Mehmet Papak ve Mustafa Ötünç başkanlarım olmak üzere emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
Gönülleri Develi Sevdası ile atan Hemşerilerimizin bizlere olan sevgisi ve muhabbeti bizim hizmet aşkımızı güçlendiriyor. Bizleri hemşehrilerimizle kucaklaştıran ilçe ve köy derneklerimize ve üç gün bizi otelinde misafir eden hayırsever ağabeyimiz Fahri Mor’a teşekkür ederim. Gerçekten Develili olmak ne güzel, her şey daha güzel bir Develi için.
Mehmet Cabbar (Develi Belediye Başkanı)
Derneklerimize ve gurbetteki hemşehrilerimize verdikleri güç ve destekten dolayı Develimizin kaymakamımız Sayın Murat Duru’ya ve Belediye başkanımız Sayın Mehmet Cabbar’a, İstanbul’daki ilçe, köy derneklerimiz ve hemşehrilerimiz adına teşekkür ederiz.

Çağdaş Develi Gazetesi, 07 Temmuz 2017, Sayfa 7

2.233 Defa Okundu
#

SENDE YORUM YAZ

9+5 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

• Kara Müftü’nün Ölüm Kalım Hikâyesi ve 25-30 Yıl Gizlediği Sırrı Neydi? 2. son bölüm

25 Temmuz 2020 Köşe Yazarları

Kara Müftü'nün Ölüm Kalım Hikâyesi ve 25-30 Yıl Gizlediği Sırrı Neydi? Fevzi Numan Cebeci Namı Diğer Kara Müftü Atatürk'ün Huzurunda -Bak Hoca, sen de diğerleri gibi bu listeye göre idam edileceksin. Ancak, hiç kimse benden habersiz idam edilemez. Sana bir sualim var, vereceğin cevaba göre adını listeden çizerim veya çizmem asılırsın, dedi ve gözlerime veya yüzüme baktı. Dondum kaldım. Elimdeki sigara izmariti parmağımı yakınca kendime gelip çekidüzen verdim ve -Paşam sualiniz neydi merak ettim? dedim. -Demek merak ettin öylemi? Güzel! As...
  • SABIR NEDİR?

Zorlu bir dünya hayatı geçirmekteyiz. Hayatı her an aynı seviyede yaşamak zordur. Bir zorluk varsa o zorluğa dayanıldığı müddetçe, sabır gösterildiği müddetçe kolaylık elbette vardır. Sabır, zor bir durum karşısında mücadele gücünü yitirmeden beklemek, olumsuz şartların geçtiği ana kadar istikrarlı bir şekilde bu zorluklara katlanmak demektir. Diğer bir ifadeyle Sabır, hayatın bizlere getirdiği acı, keder, yokluk, yoksulluk, felaket, ölüm, katliam, soykırım, zorbalık ve zalimler karşısında metaneti bozmadan, cesareti yitirmeden, hiçbir şekilde...
  • Farkındalık – 6

22 Temmuz 2020 Köşe Yazarları

https://www.change.org/p/%C3%A7evre-ve-%C5%9Fehircilik-bakanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1-develi-de-bisiklet-yolu-ve-ak%C4%B1ll%C4%B1-bisiklet-sistemi-istiyoruz Geçtiğimiz haftalarda anlatmış olduğumuz Farkındalık Serisinin akabinde change.org’ta başlatmış olduğum “Develi’de akıllı bisiklet sistemi ve bisiklet yolları istiyoruz” konulu kampanyaya imzalayarak destek verirseniz çok sevinirim. Biliyorsunuz ilçemizde Seyrani Eğitim Vakfının yıllar süren binbir zorlu çabaları neticesinde Kayseri Üniversitesi’ne bağlı Seyrani Kampüsümüz oldu nihayet !Ama...
  • Farkındalık – 5

Geçen haftaki yazımızda neden “ Bisiklet “ i seçtiğimizi anlatmaya çalışmıştık. Bu hafta ulaşım hakkında biraz bilgilendirme yapacağız. Ulaşımda öneri şöyle: Gideceğin mesafe; 🚶🏻‍♀️- 3 KM mesafe için *YÜRÜ* 🚴🏼‍♀️- 10 KM mesafe için *BİSİKLET SÜR. * evin-işin-okulun arası en fazla 7-10 km ise bisiklet ile git 🚌- 10 KM’den fazlası için *TOPLU TAŞIMA* veya *E-Bike* veya *bisiklet+toplu taşıma * TOPLU TAŞIMA özellikle de büyükşehirlerde kentin çarkının dönmesi çok önemli bir aktördür. Pandemi sürecinde de %90,5 oranında düşüş yaşayan toplu...