logo

“Bisiklet Bir Kültür” Dedik, Katkıları İse Şöyle Oldu…

Merhaba sevgili okuyucular, uzunca bir aradan sonra tekrar aranızdayım.
Bu süre zarfı içerisinde birçok projelerle, birçok oluşumlarla meşguldüm.
Yıllar önce kendime hedefler koymuştum. Ölmeden önce yapmak istediğim projeler diye.
4 projem var. 1.cisi tahmin ettiğiniz gibi Bisikletle ilgili 🙂 …Yalnız bu projenin olgunlaşması uzun zaman aldı.
İç Anadolu Bölgesinin bir ilçesinde olduğundan mı, bayan olduğumdan mı, yaşantımdan mı yoksa hepsinden bir parça kaynaklı olduğundan mı nedir beni biraz yıprattığını söyleyebilirim. Daha önce defalarca yazdığım gibi “BİSİKLET BİR KÜLTÜRDÜR “…Ama bunu anlayabilmek için ilk baştan başlamamız gerekiyordu.
İlk baştan başlamadan bunu doğru anlamak mümkün değildir. Hollanda bu konuda çok iyi bir örnek aslında. İlkokul seviyesinde çocuklara bu eğitimleri veriyorlar. Bizde sadece fakirlerin ulaşım aracı veya çocukların oyun aracı gibi algılandı.
Onun dışında faydaları görmezlikten gelindi. Taşıt odaklı bir yaklaşım güdüldüğünden, yollar, binalar ona göre tasarlandı. Zaman içerisinde sorunlar ortaya çıkmaya başladı.
Trafik sorunları, park sorunları, hareketsizliğe bağlı olarak artış gösteren hastalıklar, hava kirliliği, çevre kirliliği…Buna rağmen hala taşıt odaklı düşünmekten vazgeçilmediği için güdülen politikalar başarılı olmadı. Oysa püf noktası taşıt odaklı düşünmekten vazgeçip İNSAN ODAKLI düşünmeye başlamamız gerekiyordu.
İnsan odaklı düşünebilseydik, siyasi kaygılardan arınabilseydik eğer bugün birçok şey değişmiş olurdu. Örneğin trafiği rahatlatabilmek için yol genişletme çalışmasına gidildi Başarılı olmadığı ortada. Çünkü taşıt odaklı düşünmekten vazgeçilmedi. İnsan odaklı düşünülseydi araç trafiğine kısıtlama getirilirdi. Bisiklet ve yaya kültürüne daha çok ağırlık verilirdi. Avrupa, bu politikaların başarılı olması için Sivil Toplum kuruluşları, Belediye gibiyerel kurumlar ve hükümetin ortaklaşa elele vererek bir politika güdülmesi halinde ancak başarılı olunabileceğini söylüyor. Biz henüz organize olamıyoruz. Her kurum tek başına uğraşmaya çalışıyor. Her neyse bu konulara daha sonra tekrar döneceğim.
FAKÜLTE ALANINA ÖNERİM
Size uğraştığım konulardan birisini anlatmak istiyorum. İyice yaklaşın ve dinleyin 🙂
Şimdi ilçemizde Kayseri Üniversitesi’ne bağlı Seyrani Kampüsümüz var. Orada eğitim gören öğrencilerin konfor koşulları iyileştirilmezse Ziraat Fakültesini Kayseri’ye kaptırdığımız gibi birçok bölümler de oraya taşınabilir.
Sorunlardan birisi de ulaşım. Kampüs ilçe merkezine 5 km uzaklıkta. Dolmuştan başka bir ulaşım aracı yok. Dolmuşlar da akşam saat 18.00 den sonra çalışmıyor ve ayrıca dolunca kalkıyor ancak.
İstanbul, İzmir, Antalya ve Kayseri’de de Kaybis dediğimiz bisiklet kiralama sistemi olan Akıllı Bisiklet Sistemini Develi’ye getirtmeye çalışıyorum.
Cumhurbaşkanı Danışmanı olan Şükrü Karatepe ile görüştüm
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. nin bunu yapan kendi fabrikası var. Ama bir sürü engellere takıldıktan sonra en son umut diyerekten 2020 yılı Avrupa Hareketlilik Haftası Komitesi Başkanı aynı zamanda Cumhurbaşkanı Danışmanı olan Şükrü Karatepe’yi aradım.
Bu konudaki sıkıntılarımı dile getirdim. Yardımcı olacağını söyledi ve Develi Belediye Başkanı Mehmet Cabbar’ı aradı.
Türkiye Belediyeler Birliği’nin Avrupa Hareketlilik Haftası için düzenlemiş olduğu yarışmaya katılmaya teşvik etti.
DEVELİ BELEDİYESİNE 250 TL. SAĞLADIK
Develi Belediyesi, birkaç yıl önce beraber ortaklaşa hazırlamış olduğumuz proje ile yarışmaya katıldı. Ve ödül aldı..Ödül sayesinde 250 bin TL. para almış oldu.
Akıllı Bisiklet Sistemini kurmada kullanmak üzere 250 bin TL. paramız hazır olmuş oldu.
DEVELİ’YE 100 ADET BİSİKLET GELDİ
Ayrıca Bisiklet gönderme sözü vermişti. Avrupa Hareketlilik Haftası Komite Başkanı ve Cumhurbaşkanı başdanışmanı Şükrü Karatepe vermiş olduğu sözü tutup 100 adet bisikleti de gönderdi. Bunun için ona çok çok teşekkür ediyorum.
Ayrıca ona sordum bana neden yardım ediyorsunuz diye :).. Reddedilmeye o kadar alışmışım ki şaşırdım. Dedi Ki “Sen memleketin için karşılıksız uğraşan gerçek bir hayırseversin.
Bu memlekette senin gibi insanları gördükçe ümidim artıyor. Bunun için yardım ediyorum” Ayrıca Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç‘ı arayıp yardım konusunda da söz almış.
Kayseri Üniversitesi Rektörü Kurtuluş Karamustafa bey’i de aramış. Rektör de yanımızda yer alacağını, desteklediğini söyledi. Bütün bu gelişmeler ışığında Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. Müdürü Feyzullah Gündoğdu bey harekete geçti.
Saha çalışmaları yapıldı. Görüşmeler devam ediyor. Umarım olumlu gelişmeler olur.
Develi Belediye Başkanı Mehmet Cabbar bey‘e birkaç önerim de oldu.
Onları da dile getirmek istiyorum.
**Madem 100 bisikletimiz var. Develi Belediyesi ve Develi Bisiklet ve Doğa Sporları Kulübü Derneği işbirliği ile Gençlik ve Kadın Merkezinde Develi halkına, özellikle ev kadınlarına hazırlamış olduğum eğitim modülünü kullanarak eğitimler verilip, bisiklet sürmeyi bilmeyenlere sürmeyi öğretip akabinde yarışmalar düzenleyip kazananlara bisiklet hediye edilmesinin daha anlamlı olduğunu ve katma değer kattığını söyledim.
Çünkü bu konunun en başında belirttiğim gibi “Bisiklet Kültürü “nün bilinçli bir şekilde yayılması için Hollanda örneğinde olduğu gibi eğitim öncelikle şart. Onun dışında öğretim çağındaki çocuklar için de etkinlikler ve yarışlar düzenlenip kazananlara ödül olarak bisiklet verilmesi daha şık olur.
**Bunun dışında bu sene belki pandemiden dolayı pek çok etkinlikler yapılmadı ama artık önümüzdeki yıllarda Komitesinde yer aldığım Festa 2200 Bisiklet Festivali, Uluslararası Grand Prix Develi Yol Bisikleti Yarışları, Süslü Kadınlar Bisiklet Turu, haftaiçi ve haftasonu turları gibi çeşitli aktiviteler daha olacak.
Bunun için Develi Belediye Başkanı Mehmet Cabbar, Develi Kaymakamı Murat Duru, Develi İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürü Adem Demir ve Develi Bisiklet ve Doğa Sporları Kulübü Derneği Başkanı Aslı Azman yani bendenizden oluşan bir “BİSİKLET KOMİTESİ” kurulmasının gerekli olduğu kanaatindeyim.
Çünkü festivalden edinmiş olduğum tecrübeler neticesinde ilçemizin uluslararası camiada iyi bir şekilde tanınması için çok önceden disiplinli ve organize bir şekilde çalışılması gerekmektedir. Festa2200 Bisiklet festivalinde 9 ay öncesinden çalışmaya başlıyorduk ve bu sayede festivalimiz Türkiye’de ilk 3 festival arasında yer aldı.
Sonuç olarak Akıllı Bisiklet Sistemi dediğimiz kiralık bisiklet sisteminin devreye girmesi, gençlik ve kadın merkezinde eğitimler verilmesi ve bisiklet komitesinin kurulmasının Develi’ye çok olumlu katkıları olacağını düşünüyorum. Ne dersiniz ? 🙂
Şimdilik bu kadar. Başka konularda da çalışmalarım var. Onları da sonraki yazılarımda dile getireceğim. Eskiden yaptıklarımı pek anlatmıyordum.
Haliyle insanların nelerle uğraştığım konusunda haberleri olmuyordu, Arkamda daha çok destek alabilmek için, yaptıklarım konusunda halkı bilgilendirmem gerektiğini anladım.
Her şey daha güzel bir Develi için 🙂
Esen kalınız.

Share
7.682 Defa Okundu
#

SENDE YORUM YAZ

5+4 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Farkına Varmadan Yaşadıklarımız

    27 Kasım 2020 Köşe Yazarları

    Ne kadar kıymetliymiş, denizin dalgalarını, gökyüzünün maviliğini izlemek. Ne kadar kıymetliymiş, sevdiklerine sarılabilmek, öpebilmek, onları ziyaret edebilmek. Ne kadar kıymetliymiş, yağan yağmurda ıslanabilmek, rüzgârın kokusunu çekebilmek. Ne kadar kıymetliymiş, sokaklarda, caddelerde gezinmek, amaçsızca yürümek. Ne kadar kıymetliymiş, korkmadan, tedirgin olmadan markete, alışverişe, pazara gidebilmek. Ne kadar kıymetliymiş, kafeye, pastaneye, çay bahçesine oturup, bir çay kahve içebilmek. Ne kadar kıymetliymiş, öksürebilmek, hapşırab...
  • Dolmuşculara Bir Çift Lafım Var!

    27 Kasım 2020 Köşe Yazarları

    65.000 Nüfuslu bir ilçede yaşıyoruz. Dolmuşçular bisiklet projesine itiraz ediyormuş ekmek kapılarına engel olur diye. Ben de şunu demek istiyorum dolmuşçuların ekmek kapısına engel oluyor diye özel araç kullanımını mı yasaklayalım ? Yok böyle bir dünya! 65.000 nüfuslu ilçede 30.000 araç var ve trafik sorunu var. Bu sorun gitgide artıyor. Bu sorunu nasıl çözmeyi düşünüyorsunuz? 65.000 nüfuslu ilçede bisiklet kullanımı ne kadar etkiler ekmek kapısını. Neden alternatif ulaşım aracı hakkı verilmesin insanlara. Sadece dolmuşa bineceksiniz baş...
  • KARA VEYA EFSANE CUMA

    27 Kasım 2020 Köşe Yazarları

    Kara Cuma ismini son yıllarda adını sıklıkla duymaktayız. Kara Cuma, adından da kolayca anlaşılabildiği gibi doğrudan ülkemiz kültürü ile ilgili özel günlerden biri olmadığını söyleyebiliriz. Öyleyse Kara Cuma (Black Friday) nedir? Kara Cuma, ABD'de başlayan ve Şükran Günü ile sıkı bağları bulunan bir gelenektir. Her yıl Kasım ayının dördüncü Perşembe gününde kutlanan Şükran Gününden sonraki Cuma günü, halk çarşı veya meydanlarda bulunan büyük mağazalara giderek alışveriş yapmaktadır. Bazı şirketler bu rutini kâra çevirmek ve daha çok ürün sat...
  • DEVELİ’DE İLK ÖĞRETİM KURUMLARI ve İLK ÖĞRETİM KADROSU-3

    27 Kasım 2020 Köşe Yazarları

    Geçen hafta değerli eğitim tarihçimiz Prof.Dr.Yahya Akyüz'ün yazdığı Kız İlkokulları Tarihi Gelişimi hakkındaki mükemmel bir yazısından faydalanmış ve kısaltılarak sizlere derli toplu bir bilgi vermeye çalışmıştım. ”Eğitim Tarihçimiz” dedim, çünkü birde aynı isim ve soyadını taşıyan A.Ü.DTCF. Yeni Türk Edebiyatı öğretim üyelerinden Prof.Dr.Kenan Akyüz vardır ve benimde hocalarımdandır.” Modern okulculuğa, azınlıklar ile misyonerler bizde daha erken dönemlerde başlamışlardı. Hatta matbaalarıyla beraber ! Öyle ki, modern yetim haneler, iptid...