Kategori: Mehmet Mankal
Gösterim: 44591
Yazdır

Resulullah (s.a.v) buyurdularki;
Müminin vefatı yakın olunca rabbimiz (c.c.) Ölüm Meleğine , darlık ve genişlik zamalarında daima razı olduğum şu dostumu getir diye emreder. Ölüm Meleği yanında Cennetten kefenler ve kokular taşıyan 500 melek olduğu halde gelir. O kulun baş ucuna oturur ve getirdiği ipek ve miski , cenesi altına yayar, ve onun için Cennete bir kapı açılır.
Ölüm Meleği:  ey  tayyibe Ruh, dikensiz kiraz ağaçları, meyveleri , kat kat muz ağaçları , yayılmış gölgeler altına ve çağlayan sular başına cennete çık der. Ölüm meleği salih bir insanın ruhunu alırken, anasının evladına şefkati gibi şefkatlidır. Ruhu Tere Yağından kıl çeker gibi alır. Mümin ve Salih bir insanın ruhunu teslim ediş şeklini şüphesiz Peygamber efendimizden (a.s.) daha iyi bilen olamaz. Ruh cesetten ayrıldığında ona hitaben ruh cesede derki: rabbimiz (c.c) seni hayırla mükafatlandırsın, çünkü sen itaata koşar, günahlardan kaçardın, bugün ise hem kurtuldun, hemde kurtardın der.
Ceset’te ruha hayır dua eder, kabrine konulduğunda namaz sağ yanına, Oruçu sol yanına Namaz için Cemaata yürümesi ayak ucuna ve ömrü boyunca gösterdiği sabır fiilide baş ucuna gelir. Rabbimiz(c.c) ateşten bir bölük gönderir. Ona sağ yanından ulaşmaya çalışır. Namazı hemen, onu bırak vallahi o ömrü boyunca beni edaya calıştı der. Şimdi kabrin de rahat edecektir der. Solundan ulaşmaya calışır orucu araya girerek aynısını söyler. Baş ucundan ve ayak ucundan gelmek ister, okuduğu Kur’anı ve zikri aynen mukabele eder. Azap hiç bir surette ona ulaşamaz, ve ömründe geçirdiği sıkıntılara karşı sabrı ve tahamülü ben onun sırat’da azığıyım der. Salih insanın ölüm anını ruh ve cesedin münasebetini, amellerimizin manevi konuşmalarına imanımız tamdır. Bütrün amellerimizin manevi sureti vardır. Rabbimiz(c.c.) istediği zaman herşey olur. Bıçak keser ama izin verilmeyince kesemiyor. İsmail (a.s.)’da olduğu gibi
ateş yakar ama izin verilmeyince rabbimiz (c.c) da emir gelince yakamıyor. İbrahim (a.s)’de olduğu gibi ehli sünnetin itikatı o dur ki yaprak dahi rabbimizin (c.c.) izni ile hareket eder. Biz müminlerin imanı bu hususlara tamdır. Rabbimiz (c.c.) amil kullarından eylesin.